De reis naar Beijing en eerste indruk Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu De reis naar Beijing en eerste indruk Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu

De reis naar Beijing en eerste indruk Beijing!

Door: Lisa Henriquez

Blijf op de hoogte en volg Lisa

27 Augustus 2014 | China, Peking

Wǒ de péngyou hé wǒ de jiā, (Mijn vrienden en familie)

Nou gisteren was het dan zover, half 8 vertrokken mijn ouders, zussen en ik met de auto naar Schiphol. Na een klein beetje file kwamen we toch nog mooi op tijd aan. Helaas is het afscheid nemen nooit zo leuk, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Zoals de meeste wel weten was ik steeds redelijk kalm over mijn reis naar China, maar ineens kwamen alle tranen eruit. Wel was ik echt blij dat ik de reis niet alleen hoefde te maken, ik ging samen met Fleur.

Eenmaal aangekomen in Finland kwamen we nog een meisje van onze opleiding tegen die ook precies deze dag naar Beijing ging, dus dat was nog gezelliger.
Nou toen begon het langste gedeelte van de reis, vanuit Helsinki naar Beijng. We kregen wel warm eten in het vliegtuig en drinken, ook kon je films kijken (HALLO Divergent!), dus je zou denken dat de tijd snel zou gaan. MAAR niks is minder waar. Net toen we boven Rusland vlogen kwam er turbulentie. Zoals je je wel kan voorstellen raakten we in paniek en dachten we dat het vliegtuig zou neerstorten. Gelukkig hadden we elkaars steun (lees: hielden we elkaars hand vast) dus was dit te doen, alleen slapen was duidelijk geen optie meer.

Toen we uiteindelijk moe en als zombies in Beijing aankwamen moesten we nog even een taxi regelen. En laat ik dan nog net zijn opgelicht. We hebben duidelijk teveel betaald, maar die taxichauffeur kon geen Engels en ons Chinees was ook een beetje verwaterd. Gevolg: ik heb zelfs nog een vals briefje van 50 Yuan gehad (omgerekend ongeveer 8 euro).

Eenmaal afgezet bij ons studentenhuis kregen we een kamer toegewezen. Hier hadden we wel een beetje invloed op, dus Fleur en ik zijn nu gezellig kamergenootjes. Ze ligt nu tegenover me op bed als ik dit reisverslag typ.
Onze kamer ziet er redelijk netjes uit, tenminste dat dachten we zo op het eerste gezicht. MAAAR laat ik nou weer de pech hebben dat we gewoon TWEE dode kakkerlakken hebben gevonden op onze kamer. Maar laten we nou ook de mazzel hebben dat alle Nederlanders en mensen die ook deze minor gaan doen allemaal bij ons op dezelfde verdieping zitten. Dusss we hebben even de hulp gevraagd aan 2 jongens. Verder zijn we even naar een kleine supermarkt geweest om alvast wat water etc. te halen. Ook hebben we een soort ov-chipkaart gehaald, gaan we lekker goedkoop met het openbaar vervoer reizen.
Maar dat komt nog wel een andere keer. Nou nu ga ik me overgeven aan de jetlag en een paar uurtjes slapen.

Internet is niet zo geweldig hier. Ik heb geen whatsapp of Facebookchat en ik kan alleen op internet beneden in een lokaal. Dus dit verslag ben ik nu om half 8 ’s ochtends Nederlandste tijd aan het schrijven, en half 2 ’s middags lokale tijd. Dus dan weet iedereen bij deze dat ik nog iets ga uitvogelen voor het whatsappen.

Dikke kus vanuit Beijing!

  • 27 Augustus 2014 - 13:04

    Mama:

    Hoi Vrouw,

    Wat ben ik toch trots op je ik ben blij dat je veilig bent aangekomen en dat er wat bekenden zijn en dat je natuurlijk met fleur op 1 kamer zit gezellig .En altijd handig als er jongens in de buurt zijn!!!. Dikke kus

  • 27 Augustus 2014 - 13:21

    Buuv:

    Hoi lies, fijn dat je goed bent aangekomem, qua reis en niet qua kilo's.
    Ik hoop dat je fijne tijd hebt. En tot die tijd. Dikke kus en knuffel van nr. 277

  • 27 Augustus 2014 - 13:34

    Joyce:

    Hoi Lisa,

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen daar ver weg van ons kleine kikkerlandje. Wel fijn dat je een kamer hebt samen met fleur! Wens jullie veel succes samen en geel veel plezier met de start van deze geweldige ervaring.

    Dikke knuffel kus
    Groetjes joyce

  • 27 Augustus 2014 - 13:49

    Naomi Je Tweelingzusje:

    Yooo zussie
    Gelukkig heb je een goeie reis gehad. En heb je het overleefd!!
    Hahahahha te grappig van de kakkerlakken.
    Super chill dat je met fleur op een kamer zit.
    Nou veel plezierig daar xxxx

  • 27 Augustus 2014 - 14:03

    Danny :

    hoi lisa,


    nou, je ben je eerste paar ervaringen al rijker lees ik hahaha.
    geniet er van meis! blijf je volgen xxxxx

  • 27 Augustus 2014 - 16:03

    Mariska:

    Wat een heerlijk begin van je avontuur...!!! Ik ga al je verhalen volgen... Veel plezier...!!! Geniet ervan... xxx

  • 27 Augustus 2014 - 17:18

    Petra :

    Hallo lisa...

    Fijn dat je goed bent aangekomen en met fleur op een kamer zit dat is vee
    Gezelliger..gelukkig waren de kakkerlakken dood hihi hoefde je
    Er niet achter aan te rennen.
    Nu goed uitrusten en dan alles verkennen groetjes lisa

    Petra

  • 27 Augustus 2014 - 21:13

    Jacqueline:

    Hoi Lisa ,

    Leuk dat we je op deze manier kunnen volgen.
    Laat je niet gek maken dor die Chinezen daar en
    neem even de tijd om te acclimatiseren en dan komt
    dat wel goed met jou.
    Veel liefs en hou ons alllemaal maar op de hoogte!!!!!

    Xxx vanuit het verre Oosten

  • 30 Augustus 2014 - 11:10

    Joks:

    Hoi lief,
    Ik vind je stoer en weet zeker dat je gaat genieten.
    Lullig van dat valse geld, akelig die kakkerlakken en als je nog nog met een mondkapje hebt gelopen heb je alle minder leuke dingen gehad en wordt het alleen maar mooier.
    Veel plezier, hou van jou...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Ik ben altijd bezig met het plannen van een nieuwe reis. Voor mijn studie heb ik ook al 5 maanden in Beijing, China gestudeerd. Toen ben ik echt van de Aziatische cultuur gaan houden. Nu probeer ik zoveel mogelijk te reizen en ben ik net wezen backpacken in Thailand.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 17302

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 28 Januari 2017

Backpacken in Thailand

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Studeren in Beijing, een geheel nieuw avontuur

Landen bezocht: