Chinese Muur, Halloween en 6 vrije dagen! - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu Chinese Muur, Halloween en 6 vrije dagen! - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu

Chinese Muur, Halloween en 6 vrije dagen!

Door: Lisa Henriquez

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 November 2014 | China, Peking

Haaai allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven dus deze zal wel extra lang worden, haha!

Ik begin bij het begin. Ik ben EIN-DE-LIJK naar de Chinese muur geweest. Mutianyu Great Wall, om precies te zijn. De muur is natuurlijk zo lang dat je verschillende plekken hebt waar je hem kan beklimmen. Maaaaar je hoeft hem niet te beklimmen. Wij zijn met een los karretje omhoog gegaan (zie foto’s).

Het was zo gaaf om gewoon op de muur te staan en rustig om je heen te kijken. Het was alleen wel jammer dat er die dag veel smog was, dus het uitzicht was iets minder mooi. Maar dat neemt niet weg dat het alsnog een magisch moment was.

Er gingen met een klein groepje een stukje lopen op de muur en hebben veel foto’s gemaakt. En we hadden een ticket gekocht om naar beneden te sliden. Dat was eigenlijk het leukste van de hele dag. We hadden zo’n lol met proberen niet op elkaar te botsen, want het ging toch wat harder dan we hadden verwacht.

Op een gegeven moment was er een bocht en ik had zoveel vaart, maar ik had niet gezien dat ze voor me geremd hadden…. Je raad het al, ik botste volop op het meisje voor me (Sally), maar gelukkig konden we er beide om lachen.

Verder hebben we aardig wat feestjes gehad. Zo was Julia jarig en hebben we haar verjaardag goed gevierd! We zijn uiteten geweest, en de dag daarna gaf zij samen met een jongen hier een feestje voor beide hun verjaardagen. Iedereen had zijn best gedaan leuk verkleed te zijn. Ik was 1 van de weinigen die eraan dacht om dit jaar eens goed eng te gaan. Het gevolg was dat ik binnenkwam in de lobby en iedereen me zat aan te staren. Niemand herkende me! Uiteindelijk hebben we een gezellig avondje gehad.

Afgelopen donderdag had ik dan mijn eerste tentamen. Ik had super goed geleerd en ik was snel met de toets klaar. Als dit geen goed cijfer is weet ik het ook niet meer!
Om te vieren dat de tentamens voorbij waren zijn we met ongeveer 25 man (Nederlanders, Ieren en andere nationaliteiten) uiteten geweest en naar een Pubquiz. De vragen waren dan in het Chinees en in het Engels.

We dachten dat we super goed waren, en onze groep was in twee teams opgesplitst. We waren natuurlijk heel fanatiek en zijn uiteindelijk 3e geworden. We zijn verslagen door een Chinees team…
We hebben het heel gezellig gehad en zijn daarna nog met bijna de hele groep uitgegaan!

Natuurlijk heb ik ook nog wat sightseeing gedaan. Ons originele plan was om er een paar dagen tussenuit te gaan, maar we hebben op het laatste moment besloten om toch in Beijing te blijven en nog wat meer van de stad te zien. Beijing is namelijk groot zat en we hebben nog steeds niet alles gezien!

Zaterdag zijn we naar de Temple of Heaven gegaan. Maar de tempel zelf was niet eens het leukste/ mooiste van die dag! Er waren allerlei mannenkoren aan het zingen, en toen we er wat langer stonden en mijn vrienden wat met een man gingen praten bleken ze ineens een Nederlands liedje te kennen. Zij hadden hun eigen versie van: Nederland or Nederland. Dus wij zongen lekker in het Nederlands mee en zij zongen een Chinese versie! Wat een mooi moment was dat.

Verder was er ook een Echo Wall. Het scheen dat 2 mensen aan 2 andere kanten van een gebouw moesten staan met hun rug naar elkaar toe. Dan zat er een grote afstand tussen zodat je elkaar niet meer kon horen of zien. Dan moest je tegen een muur gaan praten en kijken of het geluid via de muur de ander bereikte. Wat denken jullie? HET werkte. Het was zo raar om tegen elkaar te praten met zo’n afstand er tussen. Ook dat was weer een mooie ervaring!

Zondag zijn we nog naar een hele andere soort tempel geweest: the Temple of Mount Tai. Wat heerlijk rustig was het hier. Er hing een fijne sfeer, zo brandde er zelfs op verschillende plekken wierook. Deze tempel hoorde bij het Taoïsme, waar iedereen probeert een zo goed mogelijk leven te leiden. Zo was het tegelijkertijd ook een outdoor museum. Er waren 78 afdelingen met verschillende functies. Je moet hierbij denken aan 78 hokjes met standbeelden en dan een bordje met informatie.
De raarste vond ik: Flying Birds Department. Hierbij werd ervoor gezorgd dat mensen zich goed gingen gedragen ten opzichte van de vogels! In dit hokje stonden dan mannen die vogelkooien vasthielden. Dit was zeker uniek om te zien!

Hierna zijn we nog lekker een park ingegaan, ook dit was lekker rustig en vredig. Je kon al goed zien dat het herfst is, en we zagen voor het eerst echt groen in het park.
Als afsluiter zijn we uiteten gegaan in een Russisch restaurant, Elephant. Dit zat in het Russische district van Beijing. Je zal nu wel denken een Russisch district?! Dat dachten wij dus ook, dus vandaar dat we er even heen gingen. We hebben lekker gegeten.

Gisteren zijn we een beetje wezen shoppen, en hadden we een verjaardagsdiner. Gingen weer gezellig met een grote groep uiteten.
Vandaag ben ik aan het kijken voor stages in Nederland. De planning is om vanaf maart stage te lopen, dus maak je geen zorgen want ik kom echt terug naar NL! Nu ga ik nog een beetje relaxen en misschien dat we morgen nog wat sightseeing gaan doen.
Dan moeten we donderdag alweer naar school…

Leuk dat jullie weer de tijd hebben genomen om mijn blog te lezen.

Dikke kus en veel liefs,
Lisa

  • 11 November 2014 - 11:54

    Mama:

    Hoi vrouw,

    Wat heb je het toch leuk in china en wat een leuke dingen doe je daar!
    ik ben heel benieuwd naar je stage in nederland!
    xxxx

  • 11 November 2014 - 11:58

    Mario:

    Wat geweldig, leuk, interessant, en leerzaam al die dingen die je doet

  • 11 November 2014 - 12:27

    Bekje:

    Het is weer een heerlijk verhaal van de mooie momenten die je allemaal beleefd. Toi toi toi met je cijfers.ook veel liefs van ron en amber xx

  • 11 November 2014 - 14:55

    Jscholten:

    Leuk weer eens wat te lezen over je belevingen in China .......heel bijzonder.
    Zo te lezen verveel je je niet en ben je als je thuiskomt een hele ervaring rijker.
    En wat gaat de tijd toch snel, hoop datnje moeder dat ook vindt want die zal je zeker missen.
    Lieve meid ik zou zo zeggen ",Haal eruit wat er in zit want dit is natuurlijk weer zo'n ding wat je maae een keer in je leven mee maakt !!!!!!!!
    Groetjes en heel veel liefs vanuit Eibergen.

  • 11 November 2014 - 15:52

    Joks:

    Hoi Lisa,
    Weer een schitterend verslag. Je blijft genieten en vooral nieuwe dingen zien.
    Wat typisch die man met z'n vogelkooitje.
    Bijzonder om de MUUR te zien, Lisa.
    Geniet en afkicken doe je maar als je weer thuis bent.
    Heel veel plezier, alle liefs, Joks

  • 11 November 2014 - 21:30

    Joyce :

    Hey Lisa, Wat geweldig weer je belevenissen te lezen. Jullie hebben nog genoeg te zien daar leuk hoor. Geniet er lekker van, maar wel fijn dat je toch wel terug komt :-) en tuurlijk heb jij je tentamen gehaald topper. Veel plezier nog dikke knuffel joyce.
    En de groeten van jeanet en kees

  • 23 November 2014 - 15:42

    Lisa Henriquez:

    Wat een lieve en leuke reacties weer! Ik vind het altijd super leuk om die te lezen! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Ik ben altijd bezig met het plannen van een nieuwe reis. Voor mijn studie heb ik ook al 5 maanden in Beijing, China gestudeerd. Toen ben ik echt van de Aziatische cultuur gaan houden. Nu probeer ik zoveel mogelijk te reizen en ben ik net wezen backpacken in Thailand.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 17324

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 28 Januari 2017

Backpacken in Thailand

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Studeren in Beijing, een geheel nieuw avontuur

Landen bezocht: