Acrobatics, Girls Night and more! - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu Acrobatics, Girls Night and more! - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu

Acrobatics, Girls Night and more!

Door: Lisa Henriquez

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 Oktober 2014 | China, Peking

Haai lieve mensen,

De afgelopen 10 dagen heb ik weer van alles meegemaakt. Ik ben overigens wel echt druk met school nu, dus dat wordt iets minder leuke dingen doordeweeks doen en iets meer plannen in het weekend.

Zo moeten we aan het begin van de les altijd ons huiswerk gaan inleveren. Dit zijn vaak karakters en dan wordt er gecheckt of je die goed hebt geschreven. Ongeveer aan het einde van de les krijg je nog een dictee, hier wordt dan gekeken of je wel echt geleerd hebt. Je krijgt hier elke keer een cijfer voor en aan het einde van het semester wordt je gemiddelde berekend en telt die mee voor je eindcijfer.

Dit doet ze zodat je ook goed gemotiveerd blijft om te leren. Ik vind dat dit echt helpt! Verder hebben we laats ook op zaterdag les gehad! Zo hadden we natuurlijk vrij gehad (ik ben toen naar Inner Mongolia gegaan), dus moesten we even een les inhalen. Waarom ook niet in het weekend?! Dan denk ik echt wat een gekke Chinezen…

Maaar school organiseert gelukkig ook nog leuke dingen. Zo zijn we vorige week vrijdag naar een show voor Acrobatics gegaan. Dit was gewoon gratis, terwijl kaartjes anders 30 Euro per stuk waren!
Dit was echt super leuk, ook al duurde het maar een uurtje. Je zag de gekste dingen, zo was er een vrouw kon 1 wijnglas op haar neus houden, met daarbovenop dienbladen met wijnglazen. Er waren ook 2 jongens die ieder in hun eigen rad zaten. Één van die jongens ging bovenop zijn rad lopen met een blinddoek om! Zo dachten we elke keer dat hij ging vallen, maar het is uiteindelijk goed gegaan.

Ook waren er op een gegeven moment ongeveer 12 vrouwen die op 1 fiets stonden/zaten! Één vrouw was aan het fietsen, en ik kreeg langzaam een beetje medelijden met haar doordat er steeds meer vrouwen bij kwamen...
Verder hadden ze het beste voor het laatste bewaard. Zo waren er 8 motoren die door elkaar en langs elkaar heen in een grote bol reden. Elke keer leek het net alsof ze tegen elkaar gingen opbotsen! En het was helemaal donker in de zaal, maar de motoren gaven licht. Te ziek voor woorden! Het was het zeker waard om erheen te gaan.

Verder hebben we ook nog lekker een Girls Night Out gehad. We zitten hier met best wel veel mensen uit Nederland, en dus ook veel meiden. Nou kwam iemand met het idee om eens een meidenavondje te houden. Super leuk! Twee meiden zitten in een appartement, dus we waren daar uiteindelijk met zijn elven (niet iedereen kon). We hebben lekker wat gedronken en tortilla’s gegeten.

Uiteindelijk zijn we nog met zijn allen naar de stad gegaan waar we de mannen weer tegenkwamen. In de stad was er een Chinees meisje jarig, en ze nodigde ons uit bij haar tafel. Ik heb voor het eerst sinds 2 maanden taart gehad! En het was echt lekker!

Nu willen we deze Girls Night 1x per maand doen zodat we even lekker kunnen roddelen, echt naar foute muziek kunnen luisteren en keihard meezingen. Dit is ook leuk om elkaar wat beter te leren kennen, want we zitten hier natuurlijk nog ruim 3 maanden!

Maargoed, school had ook nog een ander tripje, namelijk naar de Yanjing Beer Factory. Dit viel uiteindelijk een beetje tegen… We hadden verwacht dat we veel meer konden zien, maar we mochten op veel plekken niet komen. Zo kon ik uiteindelijk wel nog een paar foto’s maken van alle bierflesjes die dan in een kratje gingen. En tja, het was wel beter dan les hebben (gelukkig hoeven we deze les niet in het weekend in te halen). Ook kregen we zowaar 2 bekertjes gratis bier! Zoals iedereen weet drink ik liever geen bier, maar ik heb er eentje meegedronken voor het idee. Heb nou nog steeds geen idee of het nou goede bier was of niet…

Het volgende tripje met school is alweer gepland, namelijk naar de Chinese Muur! EIN-DE-LIJK! Dit was namelijk hetgene wat ik zoooo graag wilde zien, en nu ben ik er al bijna 2 maanden en is het dan zover. Ook nu wordt het weer door school georganiseerd en hoeven we niks te betalen, hoe fijn! We gaan volgende week zaterdag 25 oktober van 08.00 tot 15.00. Het is wel een paar uur met de bus, maar dat zal vast wel gezellig worden.

Ennn er komt weer een nieuwe vakantie! Volgende maand van 7 November tot en met 12 November komen er allemaal belangrijke Aziatische leiders (dacht ik) naar China. Dus dan zijn we weer vrij. Dit was super leuk nieuws totdat ik te horen kreeg dat ik dan 2 zaterdagen naar school moet…
Desondanks gaan we toch even weer een nieuw tripje plannen. We weten nog niet zeker waar we heen gaan, maar we blijven in ieder geval niet in Beijing. Ik laat het jullie nog wel weten natuurlijk.

Nu moet ik jullie ook nog even vertellen over wat ik vanochtend heb gedaan. Ik wilde gewoon even lekker een douche nemen en mijn haren wassen, bleek er geen warm water te zijn! Iedereen van de 1e tot en met de 4e verdieping had hier last van. Maar ik wilde perse warm water! Wat heeft deze slimme Lisa nou bedacht, ik kan ook water gaan koken!

Dit duurde uiteindelijk ongeveer 30 à 45 minuten. Ik had steeds de waterkoker opgezet, het water in een emmer gegoten, deze afgedekt met een handdoek, en zo weer de waterkoker bijgevuld. Ondertussen was ik lekker een serie aan het kijken. Toen ging ik de douche in, het moment van de waarheid... Ik had mijn emmer in het midden gelegd en nog een klein bakje gepakt. Met dat kleine bakje goot ik het water over me heen. En het was heeeerlijk warm! Zo heb ik uiteindelijk mijn hoofd helemaal ondergedompeld in de emmer en kon ik zo mijn haar uitspoelen.

Zo zie je maar weer dat je nog prima op deze manier kan ‘douchen’, zelfs als je alle luxe gewend bent!

Nu is het maar tijd om weer aan school te gaan werken en mijn karakters te oefenen…

Dikke kus vanuit café Coffee 1727 in Beijing!

  • 19 Oktober 2014 - 10:20

    Mama:

    Slimme lisa dat heb je goed gedaan met het water.
    Wat gaaf de chineze muur veel foto's maken.
    Leuk verhaal schat. Xxxx

  • 19 Oktober 2014 - 10:26

    Naomi:

    Wat een gekke tjinezen daaro. Ze zijn ook nergens bang voor!
    echt super tof dat je naar de chineze muur gaat :D
    Wat goed van school zo motiveren ze wel de leerlingen.
    Hahahahaha ik zie je al steeds warm water in de emmer doen :p
    Het ging dus goed vanochtend!
    Lekker trouwens dat je weer een weekje vrij bent!!
    Ik ben benieuwd waar jullie heen gaan!

    Xxxxx

  • 19 Oktober 2014 - 11:28

    Bekje:

    Altijd een feessie om je avonturen te lezen xx van mij en ook van ron en amber.

  • 19 Oktober 2014 - 12:50

    Petra Stomphorst:

    Prachtig lisa om jou verhalen te lezen..je leert en je geniet daar volop
    Veel plezier bij de muur

    Groetjes petra

  • 19 Oktober 2014 - 13:43

    Joyce :

    Heerlijk weer om jouw belevenissen te lezen. En wat maak je weer veel mee, en Ohh geweldig naar de Chineze muur ben heel erg benieuwd. En nog een weekje vakantie lekker hoor. Geniet er weer van schat ben alweer benieuwd naar je volgende avonturen. Dikke kus knuffel ook van jeanet en kees

  • 19 Oktober 2014 - 17:40

    Joks:

    Hoi Lisa,
    Geweldig verslag weer. Dat oefenen van de Chinese karakters lijkt me gruwelijk moeilijk.
    De Chinese Muur zien is natuurlijk top. Een giller het verhaal van water koken....heel inventief Lisa.
    Dikke kus, Joks xxx

  • 21 Oktober 2014 - 14:46

    Manja:

    Hoi Lisa, je blijft toch een echte kampeerster he?!
    Top dat je nu naar de Chinese muur gaat, ik ben benieuwd of het net zo indrukwekkend is als op tv.....Jammer dat je Mongolië trip al met al een beetje tegen viel.
    We hebben je wel gemist hoor, afgelopen zaterdag toen Sterre 16 werd. Raar als alle Henriquezjes komen min 1 !
    Lieverd, geniet ervan en sterkte met je karakters! dikke kus Manja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Ik ben altijd bezig met het plannen van een nieuwe reis. Voor mijn studie heb ik ook al 5 maanden in Beijing, China gestudeerd. Toen ben ik echt van de Aziatische cultuur gaan houden. Nu probeer ik zoveel mogelijk te reizen en ben ik net wezen backpacken in Thailand.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 17325

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 28 Januari 2017

Backpacken in Thailand

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Studeren in Beijing, een geheel nieuw avontuur

Landen bezocht: