Carfour, internet and first night out1 - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu Carfour, internet and first night out1 - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu

Carfour, internet and first night out1

Door: Lisa Henriquez

Blijf op de hoogte en volg Lisa

31 Augustus 2014 | China, Peking

Lieve vrienden en familie,

Ten eerste, soms werkt mijn blog niet zo goed dus stuur ik hem op naar Nathasja. Wel heb ik alle reacties gelezen en vind ik het leuk dat iedereen zo toch nog een beetje weet wat ik allemaal meemaak hier! 

De afgelopen dagen moesten we nog steeds erg wennen aan het leven hier.
Donderdag werden we pas aan het begin van de middag wakker, echt heeerlijk zo’n jetlag. Toen besloten we om maar even een Chinese simkaart te regelen. Gelukkig voor ons hadden we een Afrikaanse jongen ontmoet die hier al 3 jaar woont. Hij kan dus best wel goed Chinees, en we hebben omgerekend ongeveer 8 euro betaald voor die simkaart en dan staat er ook nog een geldbedrag op. Daarna gingen we even een router kopen en een kaartje voor internet. Hij heeft ons ook nog geholpen om alles te installeren, dus vanaf nu hebben we whatsapp en skype! Ook kunnen we nu gewoon op Facebookm maar soms wil het internet nog niet meewerken. Dat duurde bij elkaar al 3 uur, dus er was niet veel meer over dan de dag. We hebben nog even wat gegeten bij de Biergarden.
De bediening is hier wat ongeduldiger, ze geven je de menukaart en verwachten dat je alles in 1 x bestelt. Ze blijven dan net zo lang wachten totdat je klaar bent, dus je wordt steeds aangestaard. Maar staren doen ze toch wel, ze vinden ons denk ik freaks en maar vreemde mensen. Zo was er ook een kok die dan ongegeneerd naar onze tafel liep en Fleur aankeek. Langzaam raken we er aan beetje aan gewend. Verder hebben we nog even rustig op onze kamer gezeten.

Vrijdag werd onze kamer om 9 uur ’s ochtends schoongemaakt’, schoonmaken kan je het niet echt noemen aangezien ze alleen even de vloer vegen en de prullenbakken legen. Vervolgens waren ze ook nog gezellig in het Chinees aan het kletsen, dus je snapt dat er wakker van werden.
We besloten om deze dag maar naar een grote supermarkt te gaan, de Carfour.
Om er te komen moesten we met de bus. We hadden hier al een OV-chipkaart gekocht dus dat is prima. Omgerekend betaal je voor een busrit ongeveer 10 cent. Prima te doen dus. Wat een beetje minder is dat we moesten oversteken.
En ik overdrijf niet als ik zeg dat ik steeds het gevoel heb dat ik op een suicide mission ben als ik oversteek. De grootste kruispunten hebben geen rotondes of stoplichten. An al hebben ze stoplichten dat houden mensen zich er toch niet aan. Je moet dus maar gewoon maling aan alles hebben en oversteken.

Terug naar de supermarkt, hier in China heeft hij echt 2 verdiepingen en kan je er alles vinden wat je wilt. Zo had je voor alle noedels hier al 1 gangpad en heb je ook allerlei geïmporteerde spullen. Leuk dachten wij, dan herken je een merk maar zie je dat alles 3 x zo duur is. Dus we gaan helemaal Chinese worden en kopen lokale producten. We hebben zelf ook maar schoonmaakproducten gehaald en willen onze kamer zelf zo schoon mogelijk houden. Zo hoorde we dat 2 jongens ook echt al een kakkerlakkenplaag hebben. Nou dat willen we natuurlijk niet. Al met al hebben we 2,5 uur rondgelopen in de supermarkt.

Verder zijn we hier voor het eerst uitgegaan. Er is één andere Afrikaanse jongen hier, hij is een promotor voor een grote club. In die club zitten alleen maar rijke chinezen. Je moet je voorstellen dat er één grote draaitafel is. Verder zit iedereen zo’n beetje aan tafels met loungebanken. Als ze Nederlanders of andere westerse mensen zien dan denken ze dat wij hen populair maken. Ze willen je juist aan hun tafel hebben en nodigen je dan ook echt uit. Vervolgens betalen ze de hele avond je drank. Denk hierbij aan Champagne en andere flessen sterke drank. Dus je kan je voorstellen dat dit een soort heaven is voor alle westerse mensen. Op een gegeven moment kwamen er ook meer flessen champagne en er waren mensen die om de 5 minuten gingen schoonmaken. Al met al een goed eerste avondje stappen en totaal niet want we gewend zijn in Nederland.

De volgende keer kom ik weer met nieuwe verhalen!
Xxx- Lisa

  • 31 Augustus 2014 - 13:05

    Mario:

    Wat een geweldig leuk en uitgebreid verslag heb je heb je gemaakt,
    Zo krijgen we een goede indruk hoe het daar voor jou het leven gaat. Spannend hè al die nieuwe indrukken.
    Fijn dat je (jullie) die jongen hebt ontmoet om jullie te helpen met de communiecatie. Heeft zo moeten zijn!
    Wanneer start nu je studie?
    Liefs, Mario
    Ps,
    Wat wil je met je nieuwe mobiele-nummer doen?

  • 31 Augustus 2014 - 13:11

    Joks:

    Hoi Lisa,
    Echt helemaal anders. Een giller als er een kok naar je staat de staren.
    Je zou toch denken dat ze in zo'n grote stad als Beijing genoeg buitenlanders hebben gezien.
    Maar jullie zijn natuurlijk bloedmooie meiden.
    Wat typisch, dat aanbieden van drankjes, voelt dat wel oke?
    Een heerlijk verhaal....liefs, Joks xxx

  • 31 Augustus 2014 - 14:29

    Joyce:

    Hey Lisa,

    Wat leuk weer om je verslag te lezen en wat maak je al een hoop mee geweldig hoor. Het verkeer is dus wel gevaarlijk daar jeetje joh das wel ff opletten geblazen daar maar dat gaat jullie wel lukken

  • 31 Augustus 2014 - 14:39

    Joyce :

    Hij heeft mijn antwoord niet helemaal verzonden dus hier nog een stukje!

    Erg leuk om je verslag zo te lezen en je ervaringen mee te lezen. Ik wens jullie weer veel plezier met de volgende belevenissen. Geniet ervan schat dikke knuffel kus Groetjes joyce
    Ps kees heeft je gisteren gemist met kipjes bakken :-)! Groetjes ook.van kees en jeanet

  • 31 Augustus 2014 - 19:57

    Naomi Henriquez A.k.a Je Tweelingzusje!!:

    Zus,

    Hahaha omg hoe is het dat ze je aanstaren? En dat je nu in 1 keer een besluit moet nemen wat je gaat eten :p
    dat zal vast moeilijk voor je zijn om zo snel een keuze te maken!!
    Super chill dat iedereen je helpt enzo :D
    Kijk uit met oversteken he. Gekke chinezen daarzooo!!!

    xxxxxxx

  • 02 September 2014 - 05:44

    Fleur:

    mooi hoor meis x

  • 02 September 2014 - 05:46

    Jaime:

    Hey lies!
    Leuk joh dat verhaal!
    Ik maak me al wel een beetje ongerust hoor als ik dit zo lees! Gekke chinese mensen daar!
    Jammer dat je kamer niet zo goed schoon word gemaakt, dan moeten jullie zelf maar aan de slag! ;) LOL
    Ik spreek je snel en wil echt super graag nog skypen!!

    xx

  • 02 September 2014 - 05:46

    Jaime:

    Hey lies!
    Leuk joh dat verhaal!
    Ik maak me al wel een beetje ongerust hoor als ik dit zo lees! Gekke chinese mensen daar!
    Jammer dat je kamer niet zo goed schoon word gemaakt, dan moeten jullie zelf maar aan de slag! ;) LOL
    Ik spreek je snel en wil echt super graag nog skypen!!

    xx

  • 02 September 2014 - 05:47

    Lisa Henriquez:

    Haaai opa, mijn studie begint als het goed is pas de 15e, maar volgende week hebben we een soort orientatieweek.

    Omaaa, het is inderdaad wel een beetje apart om al die drankjes te gaan aannemen, maar het is ook niet de bedoeling dat we daar elke week gaan zitten.

    Joycee, ik wilde dat ik ook zulke lekkere kip kon eten. Gelukkig is het eten hier ook erg lekker. Groetjes terug aan Kees en Jeanet.

    Schwesterrr, jaa dat aanstaren blijft een beetje apart. Gisteren ook weer in de bus. Zo'n man dacht dat hij subtiel naar me aan het kijken was, maar het werd een beetje creepy. Ik denk dat hij mijn haar heel apart vindt en het feit dat ik blauwe ogen heb. EN ik ben nooit zo goed in snel een keuze maken, dus meestal bestellen we eten met zijn allen en dan kan ik van alles proeven.

    Lief dat iedereen heeft gereageerd!

  • 02 September 2014 - 05:51

    Fleur:

    ik ben het helemaal eens met je buurman jaime boven mij..
    zoooo jarloers op jou girllll, want to be there toooo
    skype me! ok?
    xoxoxooxo

  • 02 September 2014 - 15:27

    Mama:

    Hoi lief wat een ervaringen, wat fijn dat je ook hulp hebt bij het opruimen van de kakkerlakken. Ik hoor nog het gegil van julia door de telefoon xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Ik ben altijd bezig met het plannen van een nieuwe reis. Voor mijn studie heb ik ook al 5 maanden in Beijing, China gestudeerd. Toen ben ik echt van de Aziatische cultuur gaan houden. Nu probeer ik zoveel mogelijk te reizen en ben ik net wezen backpacken in Thailand.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 17353

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 28 Januari 2017

Backpacken in Thailand

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Studeren in Beijing, een geheel nieuw avontuur

Landen bezocht: