Wat vooraf ging aan mijn besluit - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu Wat vooraf ging aan mijn besluit - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu

Wat vooraf ging aan mijn besluit

Door: ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 Augustus 2014 | Nederland, Amersfoort

Haai allemaal,

Eigenlijk is dit een soort verslag van wat er allemaal vooraf gaat aan het plannen van de reis naar Beijing.
Zoals de meeste wel weten (maar soms een beetje vergeten) studeer ik International Communication and Media aan de Hogeschool Utrecht. Ik zit nu in mijn 3e jaar en ik ga dus vanaf september officieel studeren aan de Beijing University of Technology.

Maaaar, hoe kwam ik bij deze keuze? Het begon 2 jaar geleden toen ik voor het eerst een opendag had op de Hogeschool Utrecht. Ik hoorde van deze opleiding en ging met mijn overbuurjongen (Carlos) kijken. Hier kwam ik erachter dat je in het weede schooljaar een taal moet kiezen, en 1 van die keuzes is Chinees. Toen was ik er al bijna zeker van dat ik die taal wilde kiezen.
Begin van dit schooljaar begon ik dus met mijn Chinese lessen. Wat was dat moeilijk zeg! Dat had ik toch nog een beetje onderschat, maar ik vond het leren van de taal wel leuk.

Voor 1 februari moesten we dan een keuze maken voor de minor. Ik had mij ingeschreven voor Shanghai en Beijing. Eigenlijk had ik maar half verwacht dat ik zou worden ingeloot, en dan eigenlijk wel voor Shanghai.
Pas op donderdag 17 april kreeg ik te horen dat ik was ingeloot. Wat had ik al die tijd in spanning gezeten, en dan was ik ook niet eens ingeloot voor Shanghai maar voor Beijing! Natuurlijk moest ik hier even aan wennen, maar was ik wel blij toen ik hoorde dat 3 klasgenootjes van Chinees ook meegaan! Hoe leuk! Dan heb ik in ieder geval al een paar mensen die ik ken.

Nadat ik er dus zeker van was moest ik echt dingen gaan plannen. Als eerste ging ik het iedereen vertellen. Een simpel Facebookberichtje deed al wonderen.
Toen kwam ik erachter dat ik natuurlijk ook injecties moest krijgen, dat was een beetje minder… Samen met me moeder gingen we dan naar het reisvaccinatiecentrum en heb ik al mijn injecties overleefd.

Eind mei kwam ik erachter dat je ook een kamer kon reserveren. Wat was dit een stress! Er waren maar een beperkt aantal kamers beschikbaar dus toen ik een mailtje kreeg met een code ben ik gelijk naar beneden gerend. Me moeder snapte er niks van en dacht dat er wat gebeurd was. Samen hebben we even naar de kamers gekeken en heb ik er 1 gereserveerd. Zo dat kon ook van mijn lijstje worden afgestreept.

Toen waren er nog wat kleine dingetjes zoals het stopzetten van mijn OV en mijn woonadres veranderen. En natuurlijk nog echt een ticket boeken en een definitieve datum vaststellen. Dat werd dus 26 augustus, over precies 17 dagen!
Een paar dagen geleden kwamen we ineens met het idee om na China nog een weekje door te gaan naar Thailand, waarom ook niet? Dus nu hebben we 23 januari nog een ticket geboekt vanuit China naar Bangkok. Daarna kom ik dan echt thuis, ongeveer rond 1 februari.
Het laatste dat ik nog moet regelen is gelijk één van de belangrijkste dingen, namelijk mijn visum.
Ik beloof jullie ik ga maandag echt mijn visum aanvragen. Het duurde ook even voordat alle papieren vanuit China naar Nederland kwamen, zodat ik netjes kan aangeven dat ik ga studeren in Beijing.

Dat was dan mijn eerste verslagje. Mijn volgende schrijf ik vanuit China :).

Xxx- Lisa

  • 09 Augustus 2014 - 18:25

    Lineke:

    Hoi lies,
    Wat hebben we een gestres gehad om van alles en nog wat te regelen,
    nu nog je visum en dan is alles in orde voor je grote reis!!!
    En dan lekker genieten en natuurlijk ook studeren! xxx van je moeder

  • 11 Augustus 2014 - 20:51

    Mario De Beer:

    Hoi Lisa,
    Na ons telefoongesprekje heb ik gelijk je website gelezen.
    Ziet erg goed uit hoor.
    Fijn dat het gelukt is bij de ambassade.
    Het gaat nu wel heel snel!
    Tot 23 augustus.
    Liefs Joks(oma) en Mario(opa)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Ik ben altijd bezig met het plannen van een nieuwe reis. Voor mijn studie heb ik ook al 5 maanden in Beijing, China gestudeerd. Toen ben ik echt van de Aziatische cultuur gaan houden. Nu probeer ik zoveel mogelijk te reizen en ben ik net wezen backpacken in Thailand.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 17353

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 28 Januari 2017

Backpacken in Thailand

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Studeren in Beijing, een geheel nieuw avontuur

Landen bezocht: