More sightseeing - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu More sightseeing - Reisverslag uit Peking, China van Lisa Henriquez - WaarBenJij.nu

More sightseeing

Door: Lisa Henriquez

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 September 2014 | China, Peking

Haaaai allemaal,

We hebben weer onze dagen volgepland, so prepare yourself!

We zijn eerst nog naar de Beijing Zoo geweest. Daar hebben we panda’s gezien en allemaal dieren die je verder ook in Nederland kan bekijken. Het was alleen veel groter dan we hadden verwacht dus uiteindelijk hebben we niet alles kunnen zien. De entree was uiteindelijk maar 2 euro, dus we gaan zeker nog een keer terug.
Hier in Beijing is het zo dat ze veel korting geven aan studenten. Vaak hoef je dan nog maar de helft te betalen of zelfs minder als je alleen even je pas laat zien.

Zo zijn we ook nog met korting naar de Forbidden City gegaan. Dat is heel bekend in Beijing. Vroeger hebben er meerdere keizers gewoond met hun hele hof. Het was echt belachelijk groot (ik ga proberen of ik foto’s erop kan zetten). Veel mooie tempels met echt detailwerk. Eigenlijk loop je steeds trap op en trap af. Verder heb je bijvoorbeeld ook nog een tuin. Het is echt het bezoeken waard.

Ook voelde ik me even famous hahaha. Ik stond met een paar vrienden toen ik ineens op me schouders werd aangetikt door een Chinese vrouw. Ze vroeg of ze een foto mocht maken. Ik dacht dat ze met mij op de foto wilde, maar voor ik het wist moest ik ineens een baby vasthouden en begon de fotoshoot. Ik zag alleen maar chinezen met camera’s en flitsen en ze bleven maar foto’s maken. Nou al met al ben ik dus liever een nuchtere Hollander, het was wel even apart om mee te maken.

Tegenover Forbidden City was er ook een park, Jingshan Park. Daar had je 1 grote hoge tempel met een Boeddha erin, verder nog 2 kleine tempels.
Voor de mensen die mij ook op Facebook hebben, ik heb op mijn omslagfoto een foto met het uitzicht van de grote hoge tempel. Het was even klimmen met 30 graden, maar het uitzicht mocht er dan ook wezen. Je kon mooi over Beijing kijken en die dag was er gelukkig ook niet zo veel smog.

Over smog gesproken, volgens mij heb ik daar nog helemaal niks over verteld. Meestal is de lucht hier grijs en lijkt het automatisch bewolkt, maar soms zie je ineens de blauwe lucht.
Eigenlijk moet je elke dag even kijken hoeveel smog er is, zodat je weet of je een masker moet dragen.
Verder zijn de chinezen veel op de straat aan het spugen. Mijn theorie was dat dit komt doordat de smog hun longen aantast en ze zo vastzittend slijm krijgen. Maar ik heb het aan een echte Chinees gevraagd en die zei dat het gewoon een slechte gewoonte is…

We zijn ook nog wezen shoppen in Xidan, blijft altijd leuk dat onderhandelen.
Ik was ook blij dat je daar een winkelcentrum had, eindelijk mijn winkels zoals de Only en Veromoda. Het was alleen echt te duur om daar iets te kopen… Dus het bleef bij windowshopping. Ook was ik eerst even blij toen ik de Burger King zag, maar die was ook duur. Je hebt hier wel echt overal Mac Donalds, omgerekend betaal je dan 2 euro voor een menu. Dat is dus echt goedkoop.

Gisteren zijn we ook nog naar Summer Palace geweest. Zag er super mooi uit, doordat er ook een meer was. Je zag allemaal bootjes, en wij zijn uiteindelijk ook even een klein beetje wezen varen. Het was ook Mooncake Festival en speciaal voor die dag hebben ze alle smog uit de lucht gehaald. Ja je leest het goed, het was ineens weer een heldere dag dus het goede moment om nog meer culturele dingen te doen.

In de avond zijn we naar Wangfujing geweest. Daar heb je ook nog een winkelcentrum, maar ook heb je daar allemaal standjes waar je insecten kunt eten. Je hebt de gekste dingen daar: slang, zeester, zeepaardjes, spinnen, lintwormen, kakkerlakken, larven, sprinkhanen en schorpioenen. Sommige insecten leefden nog zoals de schorpioenen.
Ik had vanaf het begin gezegd dat ik iets wilde uit proberen, maar toen ik alles zag draaide mijn maag zich om. Er was wel 1 jongen, Jair, die graag van alles wilde eten. Zo ben ik alsnog overgehaald. IK HEB SCHORPIOEN GEGETEN. Fleur heeft ook een schorpioen gegeten, dus voor ons beide voelde het als een overwinning hahaha.
Het smaakte uiteindelijk niet eens zo vies, maar het idee was raar, dus na wat trillen en rondspringen aten we hem op. We hebben er video’s van, dus mocht iemand hem willen zien, dan kan je mij even whatsappen!

We hebben donderdag een test op school om te kijken hoe iedereen zijn Chinese niveau is. Verder heb ik nog vrij weinig van school gehoord. Heerlijk hoe de communicatie hier gaat.
Maar volgens mij heb ik pas de 15e les, dus tot die tijd gaan we nog meer dingen zien.
Zo wil ik nog naar de Art Disctrict, naar Temple of Heaven en natuurlijk de Chinese muur.
Via school worden er ook tripjes georganiseerd, en daar zit o.a. de Chinese muur bij. Dus ik moet nog even geduld hebben.

Leuk dat iedereen weer de moeite neemt om mijn verhaal te lezen!
Dikke kus vanuit Chinatown!

  • 09 September 2014 - 11:07

    Mandy:

    Super lies haha je famous momentje geniaal
    Super dat je het zo naar je zin hebt
    En leuk om alles tr lezen

    Xxxx

  • 09 September 2014 - 11:08

    Mama:

    Wat een leuk verslag ik zie het helemaal voor me, ik ben benieuwd donderdag! Xxx

  • 09 September 2014 - 11:24

    Bekje:

    Wauw, scorpioen. Je bent echt stoer(dat was je toch al). Je ziet prachteriger dingen. Gaaf hoor allemaal.

  • 09 September 2014 - 14:31

    Mario:

    Wat een leuke verhalen allemaal Lisa en wat een rijke ervaringen al.
    Vroeg me wel af wat je nou ging doen daar in China, maar ik heb het door, je echte studie begint volgende week! (grapje!)
    Liefs,

  • 09 September 2014 - 15:27

    Francis:

    jij en je burgerking... hahahah

  • 09 September 2014 - 21:58

    Joyce:

    Weer een leuk verslag Lisa en wat een durf ik zou echt niks proeven haha. Nog ff genieten van de omgeving succes donderdag ben benieuwd hoe school is succes meiden.

    Xxx

  • 10 September 2014 - 16:31

    Joks:

    Hoi Lisa,
    Dood eng om een schorpioen te eten, heel erg stoer!!!
    Je ziet wel erg mooie dingen zoals o.a. de verboden stad, wil ik ook ....!!!
    Toen Mario en ik in Indonesie op een muurtje zaten, kregen we ook ieder een klein kind op schoot.
    En ja, foto's maken en veel glimlachen. Ik weet nog niet wat hiervan de meerwaarde is.
    Lisa je hebt het goed, fantastisch!!!
    zoen

  • 17 September 2014 - 16:32

    Lisa Henriquez:

    Leuke reacties allemaal weer!
    Ik ga eind van de week weer een nieuw blog plaatsen over mijn eerste weekje school!
    Xxxx

  • 17 September 2014 - 21:31

    Ge Manja Sterre:

    He lieve nicht!
    Ik liep een beetje achter maar ik heb nu alles gelezen! Fantastisch allemaal. het klinkt alsof je je draai wel hebt gevonden, tja en die school dat zie je dan wel weer! Voorlopig heb je al mooie dingen gezien en beleefd, super!
    Geniet ervan en pas goed op jezelf! Dikke kus van ons xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Ik ben altijd bezig met het plannen van een nieuwe reis. Voor mijn studie heb ik ook al 5 maanden in Beijing, China gestudeerd. Toen ben ik echt van de Aziatische cultuur gaan houden. Nu probeer ik zoveel mogelijk te reizen en ben ik net wezen backpacken in Thailand.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 17256

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 28 Januari 2017

Backpacken in Thailand

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Studeren in Beijing, een geheel nieuw avontuur

Landen bezocht: